Wednesday, February 4, 2009

Keroro Gunso

SINOPSIS

Salah 1 anime yg best giler! n of coz la da lame glamor kt jepun. Wajib ditonton oleh aku n hubby. Skrg ni ditayangkan di chanel animax 715 astro kul 9.30pm (weekdays only).

Ni sekilas sinopsisnya, Keroro Gunso (Sargeant Keroro yg suke gile ngn gundam) bersama kawan-kawannya adalah alien yg ditugaskan ke bumi utk menakluk bumi yg d panggil oleh mereka pekopon (niat awalnya). Dimana mereka kemudian 'stuck' di kediaman keluarga bumi, Hinata. Pleton Keroro ada 4 anggota lain selain Keroro; Tamama(yg plg cute..huhu comeynyer), Giroro, Kururu dan Dororo(cian Dororo selalu dilupakan). Plus keturunan tunggal malaikat penghancur bumi, Mois.

Xkering gusi dibuatnye bile tgok diorg ni..kekeke..

Ah, I remember the first time I listened to it(lagu opening diorg..denga n jgn lupe bace subtitle dia..hehe klaka²).
I thought my ears were bleeding
Although now it's one of my favourites :]

p/s: nanti aku wat entry lirik lagu dia..hehe

3 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

keroro tu bunyi katak kan kot melayu..aku pun suka nengok dulu..tapi skang rumah aku tak pasang asterukk..dulu tayang kat tv tak berbayar...

Zamzunita said...

hehe tu la mmg reptilia katak pun..klaka..klu tgok ne tune bhs jepun tuka subtitle bm (kang xphm plak) baru best!

aizuemi said...

dok ske mung layang goks keroro nih!!!